جایگاه تدبیر در مقابل زور
پهلوان واقعی، روایت قصه ای است که در آن جایگاه تدبیر در مقابل زور و بازوی جوانی نمایش داده می شود. داستان کشتی گیر جوانی که با غرور، استاد خود را به مبارزه می طلبد تا بر شهرت و قدرت خود بیافزاید و در نهایت با تدبیر استادش در این نبرد شکست خورده و می آموزد که قدرت و شهرت فقط به ظاهر و در زور و بازوی جوانی نیست!
علی رضا طاهری،کارگردان انیمیشن" پهلوان واقعی" متولد 1365 در قزوین است. وی از سال 1384 تا 1388 در زمینه کارتون مطبوعاتی مشغول بوده و به مدت 6 سال است که به عنوان تهیه کننده و کارگردان انیمیشن فعالیت می کند.
کارتونیست مطبوعاتی از سال 84 تا 88 در روزنامه ولایت قزوین، نفر برگزیده در جشنواره مطبوعات استان قزوین در سال های 86 و 88 ، نفر دوم مسابقه بین المللی کارتون کاریکاتور با عنوان شیطان در برابر کتاب های مقدس در سال 90، تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه انیمیشن های تلویزیونی برای صدا و سیما و حوزه هنری از سال 85 تا کنون از سوابق هنری این فیلمساز جوان است.
طاهری که از حوزه هنری استان قزوین با این انیمیشن به سومین جشنواره تولیدات استانی راه یافته جشنواره را محلی برای محک زدن هنرمندان می داند.
به گفته طاهری، این اثر با تکنیک دو بعدی رایانه ای بر پایه وکتور در 10 دقیقه سعی دارد، معارف اخلاقی ورفتار صحیح اجتماعی را با زبانی هنرمندانه بازگو نماید.
فرید آمالی (طراح صحنه)، سپیده نوری،( اجرای زمینه و استوری برد) به عنوان عوامل این پویا نمایی می باشند.
علاقمندان برای دیدن این انیمیشن داستانی می توانند سه شنبه 26 اردیبهشت ماه به سینما آزادی کرمانشاه، محل نمایش آثار برتر بخش هنرهای تصویری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی، مراجعه نمایند.
یادداشت روز
وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است
برای برپایی کیفیتر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمیدهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانهای مرکزی بهصورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دورههای مختلف جشنواره بهطور فعالتری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاههای توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان میشود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.
بسیاری از از آثار راهیافته به چنین جشنوارههایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آنها به جشنوارههای مختلف راه یافتهاند، درحالی که میتوان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاستگذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنوارهها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار میکند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیقتر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.
تناسب آثار با ماموریتهای محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاکها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاستها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیباییشناسی ارزیابی و داوری میشوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و بهواسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استانها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.
کشف استعدادهای جوان و هدایت آنها مهمترین رسالت جشنوارههای هنری است. اگر برپایی این جشنوارهها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر بهمنزله یک کار نمایشی است، اما اگر بهصورت کیفیتر و دائمیتر باشد، میتوان استعدادهای زیادی را در تمام حوزههای مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.
تولیدات مراکز استان
- راه یابی 50 اثر تجسمی از قزوین به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات
- حضور فعال هنرمندان رشته خوشنویسی حوزه هنری استان اصفهان در جشنواره تولیدات
- حضور دو نقاش مشهدی در جشنواره تولیدات استاني
- راهیابی آثار هنرمندان خوشنویس حوزه هنری خراسان رضوی به جشنواره تولیدات
- حضور 55 اثر از آثار هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در بخش تجسمی جشنواره تولیدات
مصاحبه و گفتگو
- تولیدات دفاتر ادبیات پایداری منبع الهامی برای آفرینشهای هنری در رشتههای دیگر
- همّ و غمّ حوزههنری رونقبخشیدن به تولید است
- ادبیات پایداری، تاریخ پیش روی ما را تغذیه میکند
- آثار تولید شده در جشنواره تولیدات منطبق با سیاستهای حوزه هنری باشد
- ارزیابی و انتقاد از آثار باعث رشد و تولید بهتر آن خواهد شد


