جایگاه تدبیر در مقابل زور





پهلوان واقعی، روایت قصه ای است که در آن جایگاه تدبیر در مقابل زور و بازوی جوانی نمایش داده می شود. داستان کشتی گیر جوانی که با غرور، استاد خود را به مبارزه می طلبد تا بر شهرت و قدرت خود بیافزاید و در نهایت با تدبیر استادش در این نبرد شکست خورده و می آموزد که قدرت و شهرت فقط به ظاهر و در زور و بازوی جوانی نیست!
علی رضا طاهری،کارگردان انیمیشن" پهلوان واقعی" متولد 1365 در قزوین است. وی از سال 1384 تا 1388 در زمینه کارتون مطبوعاتی مشغول بوده و به مدت 6 سال است که به عنوان تهیه کننده و کارگردان انیمیشن فعالیت می کند.
کارتونیست مطبوعاتی از سال 84 تا 88 در روزنامه ولایت قزوین، نفر برگزیده در جشنواره مطبوعات استان قزوین در سال های 86 و 88 ، نفر دوم مسابقه بین المللی کارتون کاریکاتور با عنوان شیطان در برابر کتاب های مقدس در سال 90، تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه انیمیشن های تلویزیونی برای صدا و سیما و حوزه هنری از سال 85 تا کنون از سوابق هنری این فیلمساز جوان است.
طاهری که از حوزه هنری استان قزوین با این انیمیشن به سومین جشنواره تولیدات استانی راه یافته جشنواره را محلی برای محک زدن هنرمندان می داند.
به گفته طاهری، این اثر با تکنیک دو بعدی رایانه ای بر پایه وکتور در 10 دقیقه سعی دارد، معارف اخلاقی ورفتار صحیح اجتماعی را با زبانی هنرمندانه بازگو نماید.
فرید آمالی (طراح صحنه)، سپیده نوری،( اجرای زمینه و استوری برد) به عنوان عوامل این پویا نمایی می باشند.
علاقمندان برای دیدن این انیمیشن داستانی می توانند سه شنبه 26 اردیبهشت ماه به سینما آزادی کرمانشاه، محل نمایش آثار برتر بخش هنرهای تصویری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی، مراجعه نمایند.








قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره